Vedem peste tot ce minuni poate face inteligența artificială, cât de minunată este și cât de mult ne schimbă viețile în bine. Marketing, în principiu, pentru că binele e de fapt al companiilor care reușesc să automatizeze munca omului. Vedem astfel că se dezvoltă companii de automatizare care se ocupă cu chestiuni pompoase, ce sună pseudo-științific, ce se nasc din dorința antreprenorului de a face profit, înlocuind omul cu mașina.

Acum, să ne gândim oleacă, unde s-a putut, omul a fost demult înlocuit cu mașina. Acum se încearcă însă o sistematizare a iraționalului din noi, ceea ce este o găselniță tehnică, așa cum a fost și când se vorbea de Search Engine Optimization, care s-a și desumflat între timp. De ce? Pentru că era construită pe o logică a formelor, nu a fondului, în care oamenii erau reduși la niște cuvinte cheie. Câți nu au plătit firmele astea pentru niște cifre goale dintr-un tabel? Ei bine, așa se întâmplă acum și automatizarea care ar trebui, chipurile, să-l facă pe patron să-și mărească profiturile.

Am avut mereu intuția aceasta, până când am văzut recent un articol în care ideea era că angajații trebuie să opereze în funcție de modul de programare, deci de automatizare. Deci, mai simplu spus, oamenii ar trebui să-și facă activitatea descifrabilă mașinii de calcul, ceea ce o inepție în sine, pentru că acest lucru poate fi făcut până la un punct, mai departe e doar fabulație și Marketing.

Să nu se înteleleagă totuși că sunt împotriva inteligenței artificiale, nu e vorba de lucrul acesta, ci sunt împotriva impostorilor care vând orice aplicație banală cu prețul prestigiului de a fi sub patronajul inteligenței artificiale. O să ajungem să credem în câțiva ani că ceasul dacă își schimbă ora e inteligent…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *