Nu pot să înţeleg de ce aşa de multă nebunie legată de iPhone? Chiar să se rezume totul la un telefon amărât? A picat netul, siturile au transmis în timpi “reali” promovarea şi conferinţa aferentă produsului. Oare umanitatea să nu mai înţeleagă că nu totul se rezumă la nişte jucării? Totul, dar absolut totul este doar marketing şi păpuşărie ieftină, de debara.
Nu am văzut oameni care să se înghesuie la nu ştiu ce invenţie legată de medicină, de fapt nici nu am văzut indivizi interesaţi să caute lucruri cu adevărat revoluţionare. Toţi aşteaptă un telefon cu o cameră de filmat mai bună, cu câteva comenzi în plus, ori poate câteva butoane mai buclucaşe. Tentant este că lumea nu mai stă să citească , să se intereseze de unde vin sau cum se construiesc noutăţile, nu, toţi stau şi citesc manuale de utilizare ale gadgeturilor. Se spune că un gadget îţi uşurează munca, scopul lui ar fi tocmai acela de a ne elibera de toate. În schimb, totul este cât mai ascuns, cât mai bine înţesat, cusut cu aţă neagră, nimic nu este clar, ci cât se poate de abscons.
Oamenii ar trebui să înveţe să se dezveţe de ustensil, să-i înţeleagă doar utilitatea, şi nu să facă din el un scop ultim, un Mesia al tuturor celor de pe Pământ. Menirea maşinii trebuie să fie strict pragmatică, şi nimic mai mult. Nu trebuie să ne definim viaţa prin maşinării, să ne închinăm la nişte produse, să devenim doar sclavii folosirii lor. Se pierd aşa de multe, uităm aşa de mult de ceea ce este cu adevărat important. Orice produs este în sine un truc, o şmecherie ieftină, un mare gol ce pare plin, umflat cu minciuni şi lucruri care te îndepărtează de tot ceea ce este natural, de tot ceea ce ar trebui să fie genuin în viaţa ta.
test
De când lumea și pământul, în orice timp, noul a atras ca un magnet,dar de la a avea ceva nou și util la snobism, nu-i decât un pas.Este tentant tot ce poate crea invidia celorlalți, dar mai ales de a-i ,,călca”pe orgoliu tocmai cu …neputința lor. Ceea ce nu este de-nțeles este tocmai acceptarea ieftinelor șmecheri, abureli,gogoașa dospită a…credulității omenești. Și-o mină nouă de creion dacă s-ar fi reinventat, omul tot n-ar fi fost mulțumit: ba-i mina prea scurtă, ba prea subțire, ba….și ba…și-apoi de ce să aibă și altul la fel ca mine? Orgoliu prost înțeles și aplicat se metamorfozează de-a lungul vieții într-un banal defect…uman. Noul în sine, revoluționar, prosper, nu trebuie servit, așa cum bine observați în articol ca o banală șmecherie. Noul trebuie să fie prezentat ca nou, iar trucurile ieftine….departe de individ. Personal nu mă aventurez după tot ce dă presa că….nemaintâlnit. Las altora lupta dintre orgolii pe principiul ,, Eu mi-am luat(am avut, am cumpărat )”înaintea ta. Orgoliu prostesc , obicei degradant.Pentru că-n spatele oricărei publicități pompoase, stă un banal….ulcior de lut. Care , ciudat, se pare că nu prea mai merge de multe ori la apă.
Foarte interesant şi bine punctat. Mulţumesc pentru observaţii şi pentru ajutorul de mai devreme. Multe dintre aceste lucruri se gasesc in Barbarul http://www.georgecolang.ro/2011/07/portretul-omului-contemporan-barbarul/